Veelgestelde vragen

Wij doen er alles aan dat jij volop kunt genieten. Zowel van de voorpret als tijdens de Oer-IJ Expeditie zelf! Heb je een vraag over de Oer-IJ Expeditie en kun je het antwoord niet op onze website terug vinden? Dan helpen wij uiteraard graag om jouw vraag te beantwoorden. 

Inschrijving 2023

Inschrijven
Wanneer gaat de inschrijving open?
De inschrijving voor de Oer-IJ Expeditie gaat op maandag 23 januari 2023 om 09.00 uur open.

Wanneer sluit de inschrijving?
De inschrijving sluit op 4 mei 2023, of eerder als we uitverkocht zijn.

Hoe kan ik inschrijven?
1. Ga naar startpagina
2. Kies voor ‘Inschrijven’
3. Doorloop alle stappen van het inschrijfformulier
4. Zodra je bent ingeschreven, ontvang je per e-mail een bevestigingsmail van ‘noreply@atleta.cc’. Via de link 'Open dashboard' kun je jouw inschrijving inzien en beheren.

Hoeveel kost het om in te schrijven?
De tarieven vind je hier.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?
De bevestigingsmail is afkomstig van ‘noreply@atleta.cc’. Check ook jouw spam of ongewenste mail.

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact op via het contactformulier. Mogelijk heb je een typefoutje gemaakt in het e-mailadres.
 
Is er een na-inschrijving?
Na het sluiten van de online inschrijving is het niet meer mogelijk om in te schrijven. Het is nog wel mogelijk om een startbewijs over te nemen van iemand anders . Hiervoor kan je kijken op de vraag- & aanbodpagina. Deze pagina komt na 4 mei 2023 beschikbaar op de website.
Inloggen
Hoe kan ik inloggen in mijn persoonlijke account?
Als je jouw e-mailadres eerder hebt gebruikt tijdens een inschrijving, kies dan tijdens jouw nieuwe inschrijving voor ‘Inloggen’. Je ontvangt een code van ‘noreply@atleta.cc’ om in te loggen en verder in te schrijven.
 
Schrijf je je voor het eerst in met jouw e-mailadres, vul dat het hele inschrijfformulier in. Kies dan nog niet voor ‘Inloggen’. De volgende keer dat je je inschrijft, kan je wel kiezen voor ‘Inloggen’.

Als je eenmaal ingeschreven staat, kan je in jouw dashboard inloggen. De link naar jouw dashboard vind je in de bevestigingsmail van jouw inschrijving.
Inschrijving wijzigen, annuleren, overdragen
Hoe wijzig ik mijn afstand, persoonlijke gegevens en/of shirtmaat?
  Het wijzigen van jouw gegevens was mogelijk t/m 6 april 2023.

Kan ik mijn inschrijving annuleren?
Als je niet mee kunt of wilt doen, dan kun je jouw inschrijving aan iemand anders overdragen. Hoe dat gaat, zie je bij de vraag over ‘overdragen’.
 
Leden van Le Champion konden hun inschrijving t/m 6 april 2023 schriftelijk annuleren en krijgen hun inschrijfgeld (min administratiekosten) terug. Zie hiervoor de Algemene voorwaarden op de website.

Hoe kan ik mijn inschrijving overdragen aan iemand anders?
Ga naar 'Open dashboard' in jouw bevestigingsmail. Open jouw registratie, klik in jouw ticket op 'Bewerken' en vul de gegevens in van de persoon aan wie je jouw ticket wilt toewijzen en klik op 'Opslaan'.

Vergeet niet ook jouw extra producten aan die persoon toe te wijzen.

Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 6 april 2023, een ticket toewijst, ontvangt de oorspronkelijke deelnemer het startbewijs en eventuele extra’s. Onderling dien je te regelen dat dit bij de nieuwe deelnemer terecht komt. De overdracht is voor eigen risico. Le Champion bemiddelt hier niet in.
Algemene voorwaarden
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De Algemene voorwaarden en het reglement vind je hier.
Leeftijd
Wat is de minimale leeftijd om deel te nemen aan het evenement?
Deelnemers tot en met 12 jaar kunnen slechts deelnemen onder begeleiding van een volwassene. 
Shirt
Is er een shirt beschikbaar?
Klik hier voor meer informatie over het wandelshirt.

Ik ben vergeten een shirt te bestellen, is dit nog mogelijk?
Als je al ingeschreven staat, open dan jouw registratie in jouw dashboard en kies voor ‘Extra’s bestellen’. Je kan t/m 14 april 2022 een wandelshirt bestellen.
 
Op de dag zelf kun je, zolang de voorraad sterkt, het shirt kopen voor € 15,-.
Stempelkaart
Wordt mijn stempelkaart thuisbezorgd?
Ja, uiterlijk in de week voor het evenement ontvang je jouw stempelkaart met de post.

Ik woon in het buitenland, ontvang ik mijn stempelkaart met de post?
Indien je met een buitenlands adres staat ingeschreven, dien je jouw startbewijs op te halen. Je ontvangt in de week van het evenement informatie hierover.

Ik heb mijn stempelkaart niet ontvangen. Wat nu?
Als je jouw startbewijs niet hebt ontvangen, kom dan voor jouw starttijd naar onze collega’s bij de Helpdesk. Dan zorgen we voor een vervangend startbewijs.

Ik heb een startbewijs overgenomen. Wordt mijn stempelkaart bij mij thuis bezorgd?
Indien je na de uiterste wijzigingsdatum, 6 april 2023, een inschrijving hebt overgenomen, wordt de stempelkaart naar de oude deelnemer opgestuurd. Je dient onderling te regelen dat het startbewijs bij jou terecht komt.

Oer-IJ Expeditie 2023

Foto's
Waar kan ik de gemaakte foto's vinden?
Wandelsportfoto heeft tijdens de Oer-IJ Expeditie 2023 foto's gemaakt.
Gevonden voorwerpen
Wat gebeurt er met gevonden voorwerpen?
Ben je iets waardevols verloren, informeer dan achteraf bij onze organisatie via het contactformulier.

Overig

Vrijwilliger worden
Welke vrijwilligerstaken zijn er en hoe kan ik mij aanmelden?
Wil jij ons helpen tijdens een evenement? Lees hier meer over vrijwilligerswerk en meldt je aan via het inschrijfformulier.
Le Champion leden
Hoe kan ik lid worden van Le Champion?
Lees hier meer over de voordelen van een lidmaatschap en wordt lid via het inschrijfformulier.

Oer-IJ Expeditie 2023

Start/finish
Waar is de start? Waar is de finish?
De start en finish van de Oer-IJ Expeditie is nabij het station van Castricum.

Wat zijn de starttijden?
Klik hier voor de starttijden.

Mag ik eerder/later starten?
Starten is alleen mogelijk tussen de aangegeven tijden.
Helpdesk
Waar is de Helpdesk van Le Champion?
De Helpdesk vind je buiten bij het station van Castricum.
Tijdslimieten
Zijn er tijdslimieten?
Alle expeditie wandelaars kunnen tot uiterlijk 17.00 uur finishen in Castricum.
Verzorging en faciliteiten
Welke verzorging krijg ik onderweg?
Lees hier meer over de locaties van de verzorgingsposten.

Zijn er toiletten onderweg?
Op de start-/finishlocatie en bij de verzorgingsposten zijn toiletten aanwezig.
Bereikbaarheid
Waar kan ik parkeren?
Lees hier meer over de bereikbaarheid.

Hoe kan ik het beste komen met openbaar vervoer?
Lees hier meer over openbaar vervoer.

Contact opnemen

Staat jouw vraag er niet bij? Stuur ons dan direct een bericht. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact op om jouw vraag te beantwoorden.
Heb je nog vragen?